mandag den 25. oktober 2010

Hi hi, skal jeg også lege med skumfiduser?

Man skal sgu da ha' den store mælkemandseksamen med halvvanter for at være sygemeldt i dagens Danmark!

Skemaer, oplysninger, sagsbehandlere... - jeg kan godt forstå, hvis mennesker uden den store uddannelse eller overskud står af, for skidtet er vanvittigt dårligt formuleret og forvirrende.
Nå, men dagens store griner er, at jeg er blevet tilsagt til aktiveringskursus!

Jeps. Intet mindre.
Jeg har påpeget følgende overfor sagsbehandlerdamen på Jobcentret:

1 - hvorfor vil I sende en fuldtidsansat og oveni købet KOMMUNALT ansat i aktivering?
Svar - vi kan jo ikke vide, at du arbejder i kommunen og er fuldtidsansat! Det er to forskellige instanser, så det ved vi ikke...
Vi lader den lige stå et øjeblik.

2 - det er spild af min og jeres tid at sende mig, en fuldtidsansat, i aktivering!
Svar - vi følger bare loven.

3 - nej, jeg deltager ikke i det møde om aktivering, eftersom jeg dagen efter skal holde møde med min skoleleder om genoptagelse af arbejde.
Svar - det noterer vi i dine papirer.

4 - hvorfor skal jeg udfylde et skema til jer om tilbagevenden på arbejde? Det er vel en sag mellem min skoleleder og mig!
Svar - vi følger bare loven og det skal du, for ellers får skolen ikke fortsat sygepengerefusion.

5 - er det ikke fjollet, at jeg får 2 sagsbehandlere til samme sag?
Svar - aktivering er en afdeling, oplysning en anden - de arbejder ikke sammen.
Øhhh, er det bare mig eller burde de to afdelinger ikke NETOP arbejde sammen for at at slæbe borgeren endnu mere rundt i manegen?

Ovenstående skema skal ind DAGEN før, jeg skal til mødet med min skoleleder... - ergo bliver jeg nødt til at sjusse/lyve mig frem til en mulig tilbagevendingsdato.
Vor Herre Bevares!!!

Nå, der må lees højt og længe. Hvor vores skattekroner forsvinder hen og hvornår Inger S får ryddet op i det her inferno af skjulte trusler, manipulation og uigennemtænkt stupiditet, er så en anden sag.
Manner, hvor jeg dog håber, at den danske befolkning får fingereren ud af friværdien og får sat X'et et andet sted.

1 kommentar: