fredag den 12. november 2010

En lækker pakke jule-dims

Hi hi.
Hvert år proklamerer jeg, at jeg dælme ikke skal have mere juledims. Da Farmor døde og vi tømte hendes hus, fik jeg meget af julepynten med mig, deriblandt de gamle glaskugler.
Farmors samling af julepynt udvidede min samling betragteligt, så der er 6 store kasser på loftet og med vores 110 kvm. er der måske plads til at have 20% fremme uden at huset ligner Gertrud Sands hjem!

Anyway - jeg ku' da ikke dy mig og pakken kom igår fra Vintage Kompagniet, som har de skønneste juledimser.
Gemalen har overgivet sig og har ikke engang skabt sig de år, hvor jeg er gået all-in i amerikansk extravaganza med glimmer, guld, blinkende lamper og hele svineriet. Han ved jo, at jeg er træt af det den 28. og flår hele skidtet ned.

I år er noget mere afdæmpet. Mit nye behov for hvidt, ro og rene linjer har vist sat sit præg, men en enkelt lille glimmer-ugle skal der sgu være plads til.

Lidt at kikke på:

Fugleburet fandt jeg ude hos min skønne kusine, der rydder op og sælger ud af alle sine sager. Jeg var lidt forelsket, men nu er jeg topforelsket, navnlig i husets små fjerede beboere.




Lidt til træet.
Kubus-stagen, der flyttede ind i sommer
som det første indkøb til husets nye førstesal skal lege adventsstage i år,
for den er så rå i sit udtryk.
"Der må jeg sgu gi' mig,"sa' Gemalen. "Det er GOD juledims!"


Så, lidt nyt er flyttet ind.
Nu skal jeg sgu ha' fart på. Om mindre end en time kommer der folk til fredags-skvadder, kaffe og jeg skal lappe tøj for Borgfruen, der er så meget fyr og flamme, at hun sætter ild til sit tøj!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar