mandag den 14. februar 2011

Lister, lapper og planer

Jeg er på liste #3.
De 2 andre er blevet reduceret og nået,så nu er jeg på reviderede liste #3.

Det er de ting, der skal nåes, inden flyet letter.

Lappetøj og omsyning
Ordne papirbunker i arkivet
5-6 gaver skal indkøbes til plejere osv.
Tømme loftet
Rydde hele vejen rundt om huset
Pasfotos
Vaske Antons tøj
Apotekerindkøb
Bestille tid til revaccination

...- og så videre.

At pakke til os selv, er lige ud af landevejen, men at pakke til Kejseren? Pyha. Jeg har turneret internettet rundt efter pakkelister for at få en ide om, hvor meget man egentlig skal slæbe med. Jeg ved godt, at vi så absolut ikke lander i et u-land, men jeg synes jo, det er noget sjovere at se nogle fede ting end at stæse Beijing rundt for at finde en MotherCare.

Men jeg har vist fundet ud af det. Jeg har ihvert fald taget en moden beslutning og har fundet frem til, hvad der nok bliver brugt på en uge af sådan en bette prut. Det bliver vasket og vacuumpakket, så det ikke fylder og så er det det. Ikke mere fis.

Jeg skal videre i dagens epistel.

Det er dejligt, det her.
Frydefuldt, farligt og dejligt. Gruopvækkende og længelsfuldt på en og samme tid.


PS- ser mængderne helt skæve ud, så sig lige til, ikk'? :-D

2 kommentarer:

  1. THI HI KAREN - JA bunken SER helt skæv ud ;-) :-) fnisss
    rødt, lilla,gul, orange, pink(lyserød ??? ALTSÅ han er da en dreng - ( og hvor bliver han super flot :-) mener det altså ) - og driller bare
    Jeg selv har efterhånden indenfor de sidste 14 dage ekviperet en 3 årig gut - og i dag endda købt ham en natdragt i rød med blomster - den eneste påbud i str. !!!
    Jeg vil sige at ideen om at vakumpakke ER super - men gør det med ca. 1 helt sæt tøj pr. pose - altså ikke alle bodyer i een og lign.
    fordel "pakkerne" i begge jeres kufferter - skulle een blive "forsinket" har i noget i den anden.
    8 body, - 4 bux, bluse, strømper, nattøj - hertil overtøj, "futter", savlesmække/spisesmække, - engangs skifte underlag og evt. hagesmække (genialt altså :-))
    40 bleer, et badeslag ( også brugt som pusle underlag ), - dette ER minimum - har du plads vil jeg tage mere med af alttingene :-)

    lidt "legesager" - en spillekramme bamse er super, - "klodse tårn bægere" - en badebold ( jeg havde købt nogle med "verden" på - DE gav jubel også uden for hotellet :-)
    VI havde 58 kg. med ud af de 60 vi måtte ( og meget mere med hjem trods det at vi voksne havde "smid ud undertøj + størmper" med ) :-) ;-) fede fede indkøb var dem som "pakkede" kuffert nr. 3
    HUSK endeligt et lille tæppe - ex. fleece - til at lune - men også til at afdække/skærme kejseren ( et sådan havde vi glemt og savnede )

    Fortsat rigtig gode forberedelser
    Knus og mange tanker
    Hanne N

    SvarSlet
  2. Dt ser fint ud, men de har altså vaskeservice på hotellet:-) Ved ikke noget om vejret i B. lige nu, men da vi var der i december 2008 var det nøjagtig lige så koldt som der er i DK lige nu og vi kunne kun gå ud iført skidragter! Så fokus på varmt tøj (også til indedørs, da der ofte ikke er meget varme) og legetøj er nok en god ting. Sæbebobler og balloner fylder ikke meget. Dejligt at følge dine forberelser. Dorte

    SvarSlet