mandag den 20. december 2010

Halleluja

4 timers søvn. MAX!

Jeg keglede rundt i en dyne, der enten var for varm, for kold, for tung, forkert... - og drømte, når jeg endelig faldt hen. Min krybdyrhjerne holdt seriøst fest med alle minder, lugte, håb og gamle oplevelser og som altid sov man jo lige så godt, da det forhutlede vækkeur ringede kl. 6.30.

Jeg stavrede i skole, groggy og udkokset.
Var ikke tilstede i min krop ,em havde sådan en underlig ud-af-kroppen-oplevelse. Som jeg var der, og ikke var der.
Da klokken blev ti, begyndte jeg at skæve til uret og så småt være lettere ga-ga i hovedet, indtil en kollega sagde: "Så ring dog, for helvede!"
Så det gjorde jeg.
Klokken 11 stortudede jeg. Krampegråden bølgede, mens jeg talte med MG fra DA, for jeg tillod mig at sige direkte, at nu havde jeg vidst, hvad der foregik siden fredag aften, så om de havde noget til os?
- Joe... - papirerne er lige kommet. De skal altså forbi en pædiater først...
- Og du kan ikke sige noget som helst???
- Jo, selvfølgelig kan jeg det: Deeeet.... er en lille dreng, født d. 29. juli 2009.

Verden stod ikke stille, men det gjorde jeg.
Jeg havde skolens sekretær og en kollega ved siden af mig og jeg vrælede.
VRÆLEDE!
- gider I ikke godt hente VBA?

VBA kom og jeg faldt helt sammen i krampegråd i hendes arme.
- jeg vidste det, sa' hun. Jeg vidste, I fik en dreng.

Så lang historie kort:
Vi har fået en dreng. En dreng, født i Beijing d. 29. juli 2009.

Hvis der findes en Gud, en julemand, en engel, - nogen, der vil os det godt, så har de vist det i dag.

Halleluja.
Nu tuder jeg sgu igen.

Den dag, verdens bedste M og hendes familie viste os, at der findes et skønt familieliv med smukke gyldne børn med skrå øjne og sort hår... - det vil jeg for evigt være taknemmelig for.
Og, den kvinde, der afgav sit guld for at det kan blive mit barn... -hun bor i mit hjerte, for større gave kan ikke gives.
Tak.

Kram til hele verden fra Mor Karen

17 kommentarer:

  1. Kære MOR Karen,
    Endelig er den ulidelige ventetid ovre - stort, stort tillykke med JERES SØN.
    Drenge fra Kina er noget helt specielt, og du får en aktiv barsel med en dreng på ca. 1,5 år.

    Hvor er det bare fedt! Endnu engang stort tillykke og glædelig jul :-)

    Mange hilsner
    Laila (LTH på zonen)

    SvarSlet
  2. Jamen sødeste MOR Karen

    Halleluja! I sandhed, halleluja!
    Tillykke af hjertet! Du er i mål. I er tre! For helvede, tillykke...

    SvarSlet
  3. Stort, varmt tillykke! Hvor er jeg glad for at kina prinsen endelig fandt jer!! Glædelig helt fantastisk jul :-)Mvh Gitte (Gittom på zonen)

    SvarSlet
  4. Åååh Karen, hvor er det bare søde tårer at fælde - du er MOR. Endelig! Tillykke tillykke!!! Jeg håber godt nok pædiateren har fart på, så I snart kan få lov at svømme hen i brune øjne.
    Knus og mange tanker fra Vivian

    SvarSlet
  5. Jamen kæreste Karen - så bliver det jo alligevel jul!!

    Hvor er jeg glad på jeres vegne - er nok nærmest nødt til at sidde og småtude lidt ned i tastaturet :O

    Et KÆMPE STORT TILLYKKE til dig og gemalen med de gode nyheder - hvor bliver det spændende med en aktiv lille fyr - han har samme alder som vores Malthe.

    Jubiiiiiiii og glæderlig jul!

    Kh
    Heidi

    SvarSlet
  6. TILLYKKE Karen og gemal - for hulan hvor er det STORT!!!! :) Endelig endelig ENDELIG kom DAGEN, som I har ventet på så urimeligt længe :)
    Kæmpestort tillykke med jeres nye titler og må tiden til udrejse blive så kort som nogensinde set :)
    I får helt sikkert jeres livs hidtil bedste jul - i hvert fald lige indtil næste år, for da bliver den da for alvor anderledes :)
    Knus
    Helle (HCJ)

    SvarSlet
  7. Kæmpe kæmpe kæmpe stort tillykke mor Karen!!

    Hold da op hvor er det skøn læsning, og hvor bliver jeres liv bare forandret om ganske kort tid. Det I så længe har ventet på. Dejligt!!

    Kæmpe stort tillykke - nyd rusen!! (-:


    Jane (zonen)

    SvarSlet
  8. SNØØØØFT! En tulledreng til mor Karen :-)En dejlig alder at få sin søn i! Inderligt tillykke med forløsningen - må billede og papirer komme tidligere end snart. Og må julefreden sænke sig over jer sammen med forventningens glæde :-))))

    Annike (zonen)

    SvarSlet
  9. Jam,en jamen MOR Karen - jeg sagde jo det blev mandag ( ikke hvilken mandag :-) ♥
    stort og hjerteligt TILLYKKE med de nye titler
    MOR & FAR - ved I godt at det ser smadder godt ud på skrift - og i jeres hjerte banker nu et "vedhæng" for resten af livet...= JERES søn.
    Smuk, engleagtig og lige netop til jers juleeventyr =det ender godt til sidst ;-) og det må det siges at gøre
    Nu glæder jeg mig vildt til at SE og hører mere snarest... med håb om at pæd. HAR speed på :-)
    Pyyhhh sikke dog en "vandstand" der også er her :-) - smelt smelt - EN SØN - din søn mor Karen - wrrrrææææællllllll hvor godt

    Kramme knusog mange mange tanker
    Hanne N

    SvarSlet
  10. Kære MorKaren
    Endeliiiig :-)
    Stort og hjerteligt TILLYKKE med jeres lille dreng - og uhhh, hvor jeg dog håber, at pædiateren vil kigge papirer igennem hurtigere end hurtigt, så I kan få jeres sønnike at se!
    Mange hurrahilsner
    Merete

    SvarSlet
  11. Kære, kære Karen
    Hjertelig tillykke med din nye titel som MOR! Hvor er det dog bare helt vildt fantastisk stort!! Endelig fandt han vej til jer, jeres lille kinesiske prins, efter en urimelig lang og usikker vej. Hvilken julegave...Ja, jeg sidder her og sitrer helt af glæde på jeres vegne og kan slet ikke få armene ned. Tillykke, tillykke, tillykke

    Hilsen Hanne (hanhen fra Zonen)

    SvarSlet
  12. STORT TILLYKKE! Endelig. Endelig. Endelig!
    Så landede storken med en lille kejser til jer. Fantastisk!

    SvarSlet
  13. For HULAN da Karen og gemal.

    Endelig kom den længe ventede nyhed - Lad livet begynde, igen :-)

    K.h. Henriette C (Zonen)

    SvarSlet
  14. Englen har sendt jer det bedste - tillykke!
    Med fare for tastefejl pga af tåre: Shop amok til lækre Anton....
    Tak for din besked! :-)
    Stort knus fra Gitte

    SvarSlet
  15. Megastort til lykke med jeres lille søn!
    Jeg er sikker på, at han er den helt urimeligt lange ventetid værd.
    I skulle have haft barn trekvart år efter mig, og nu har jeg efterhånden en stor pige på fem år...

    Hjertelige hilsener fra Signe (Zonen)

    SvarSlet
  16. Hej Karen
    Snøft ...
    Tillykke med jeres kinamus


    KH Anette

    SvarSlet