onsdag den 29. december 2010

Boligafretning 1,0

I dag har vi haft besøg af et vennepar med 3 aktive drenge i alderen 1 - 5 år.

Ud af dette besøg kan jeg så drage følgende konklusioner:

1 - der skal en kraftig sanering til af mit hjem: Smådims skal væk fra nå-højde, for hvem pokker gider sige "Neeeeeej!" 83756 gange på en eftermiddag? Så hellere sætte noget, der kan tåle små fedtede kleptomanpølser og en krammer.
Sjovt nok er det som om den lyd "Neeeeeeeeej!", efterfulgt af en voksengrimasse er at sammenligne med Eddie Murphy i sine velmagtsdage: Man skal have mer'!

2 - mine elskede arvestykker, Farmors tyndbenede sideborde af palisander skal vist gemmes væk for en tid. Det samme skal de små indkudsborde, jeg fandt ude på Rosenfeldt Gods - de er superlækre og elegante, men som støtteben for en unge, der er ved at rejse sig for at gå eller som underlag for byggeklodser, mandarinstykker og rande efter juiceglas er de elendige.

3 - det hvide betræk på lænestolen skal vist tilbage til det mørke. Chokoladefingre er velkomne, men ikke superfantastiske på et hvidt betræk. Bevares, det kan da vaskes, men jeg har på fornemmelsen, at Anton klarer det med at fylde en snavsetøjskurv på rekordtid ganske fint uden også at behøve at inddrage et lænestolsbetræk.

Så, jeg skal afrette mit hjem. Indretning har vi gjort - nu skal der andre ting til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar